EVENTREND CLUB
AJÁNLATKÉRÉS

Eventrend Holding: szélesedő portfólió

Negyvenlábú székhez hasonlítják tulajdonosai a portfólióját évről évre bővítő Eventrend Holdingot: akkor sem dől fel, ha egyik lába kiesik, vagy inog. A Turizmus Panorámának elmondták azt is, miért lett minden hozzájuk kötődő egység más és más, és miért hisznek a professzionális vállalatirányításban.

Eventrend Holding

Eventrend Holding: Élménnyel fűszerezik az étkezést


A vendéglátóipari főiskola négy másodéves hallgatója 1992-ben kölcsönpénzből hozta létre az Eventrend Holding jogelődjét. Az alapító tagok, Nagy Gábor, Kőrössy Zoltán, Váli Péter és Novák László, az első években a bepakolástól a felszolgáláson át a rendezvényt követő mosogatásig mindent maguk csináltak a partiszervizben „utazó” cégben, a lelkesedés és a szakmaszeretet egyaránt hajtotta őket. Az első öt évben szinte minden bevételt visszaforgattak, így lett a Gála Party Service néven futó vállalat a ’90-es évek végére Magyarország vezető catering cége, évi 6-700 rendezvénnyel. 

 

36 lábú szék

Az Eventrend jelenleg több mint 20 vendéglátóipari egységet, 9 budapesti rendezvényhelyszínt (köztük a Groupama Arénát, a Papp László Budapest Sportarénát, a Müpát és az Új Színházat) üzemeltet, 3 szálloda komplett F&B tevékenységét látja el, 6 rendezvényszervező cég, internetes vállalkozások és egyéb érdekeltségeik mellett.

 

Kitelepülés helyett üzemeltetés 

Első, saját üzemeltetésben lévő egységük, a korábbi Ballantines Club 1998-ban mint Wall Street étterem és bár nyitotta meg kapuit, s vált az ország első „alkoholtőzsdéjeként” jól menő étteremmé. Az éveken át zárva tartó Fakanál üzemeltetésének átvétele 1999-ben már annak a koncepciónak az első állomását jelentette, melyre az ekkortájt megszülető Eventrend három alapítója ma is építi tevékenységét. (Negyedik társukkal, Novák Lászlóval két projektben továbbra is együtt dolgoznak.) 


„Missziónknak tekintjük, hogy ingatlanfejlesztő és beruházó vállalatok, közintézmények, magánszemélyek által kialakított ingatlanokban, azok jól jövedelmező és hatékony üzemeltetésével életre keltsük a rendezvényszervezési, vendéglátóipari szolgáltatást” – beszélt az Eventrend ars poeticájáról Kőrössy Zoltán. 


Jó ütemérzékkel, a rendezvények tekintetében erős visszaesést hozó gazdasági válság beköszönése előtt döntöttek úgy, hogy a házon kívül megtartott rendezvények helyett az üzemeltetésre fókuszálnak. A holdingba tartozó egységek számának növekedésével párhuzamosan csökkent a partiszervizből befolyó bevétel részaránya, mely a tavalyi év nettó 8 milliárd forintos forgalmának már mindössze 10 százalékát adta. Nem törekednek az általuk menedzselt márkák egységesítésére, az „ahány helyszín, annyi irány” filozófiája szerint dolgoznak, minden egységre saját, egyedi koncepciót dolgozva ki. A Symbol Budapest zenés-gasztronómiai komplexuma mellett jól megfér portfóliójukban a turistákra szakosodott Fakanál Étterem és Bisztró, a romkocsma negyed gyorsan ikonikussá vált Brklyn nevű helye vagy a romantikára hangolt Városliget Café & Restaurant. Az egyetlen közös vonás, hogy – a tulajdonosokat mozgató innovatív örömszerzés jegyében – mindenhol ütős, „aha-élményt” igyekeznek teremteni a vendégek számára. 


„Általában olyan helyszínek kerülnek hozzánk, melyek korábban nem, vagy nem jól működtek, esetleg csőd szélére is kerültek. A jelentős kockázat és a folyamatos fejlesztések miatt kizárólag hosszú távú, minimum 10, de akár 30 éves üzemeltetői szerződéseket kötünk” – hangsúlyozta Váli Péter. Stratégiájuk tehát (akárcsak a munkatársak és a beszállítók esetében) hosszú távra szól, a működésbe az első évek esetleges veszteségének finanszírozását is belekalkulálják. 

 

Alkalmazottakból társtulajdonosok 

A szlogenjükben (Megvalósuló elképzelések) is tükröződő szemléletük szerint az üzlet akkor sikeres, ha a működés során az abban érintett minden szereplő – a megbízó, az Eventrend, a vevők valamint a cég dolgozóinak – elvárásai egyaránt teljesülnek. A legnehezebb feladat a munkatársak elégedettségének, lojalitásának fenntartása.

„Az első 15 évben a kiképzett munkatársak sorra kiléptek a cégből, hogy saját vállalkozást építsenek, tulajdonképpen a saját konkurenciánkat neveltük ki. Tanultunk belőle, ezért hoztunk létre egy unikális vállalatépítési és motivációs modellt, amit mi röviden partneri rendszernek hívunk” – magyarázta Kőrössy Zoltán. 

Szisztémájuk szerint a jól fejlődő, és a gondjaikra bízott egységet hatékonyan vezető kollégák előbb a leányvállalat ügyvezetőjévé, majd társtulajdonossá válhatnak egyes projektekben. Mára 17 egykori dolgozójukat üdvözölhetik cégtársukként, és a többiek előtt is nyitva az út, hogy alkalmazottból társtulajdonossá váljanak. A rendszer hatékonyságát jelzi, hogy a 40 topvezetői pozícióban az elmúlt 10 évben egyáltalán nem volt változás.

„Sok nagy tudású szakember vergődik ma a rossz gazdasági körülmények hálójában. Mi igyekszünk szárnyakat adni képességeikhez és úgy tűnik, ezt a kollégáink hosszú távú elköteleződéssel viszonozzák” – hangsúlyozta a szakember. 

A partneri viszonynak a cég terjeszkedésében is nagy szerep jut, hiszen a munkatársból tulajdonossá előlépett vezetők a látókörükbe kerülő projekteket szívesen valósítják meg a saját mini holdingjuk keretein belül, jelentősen csökkentve ezzel saját kockázatukat és egyben növelve a saját tulajdonuk értékét. 

 

Cégvezetés egyedi recept szerint 

A tulajdonosok az üzleti tudatosság jegyében sajátos, a négy nagy vállalatszervezési modell legjobb elemeiből összegyúrt vállalatvezetési modellt követnek. Partnerré vált munkatársaik saját vállalkozói ambíciókkal dolgoznak, akár egy családi vállalkozásban, ami óriási motivációs erőt ad. A döntéshozatal, a középtávú és napi operatív irányítás lokális szinten zajlik, az „elefántcsont toronyban ülő” tulajdonosok kezében a beruházások levezénylése, a stratégiai irányok kijelölése és a hosszú távú koncepció kidolgozása marad. „A küszködési szakaszban, az áttörési pontok elérésében kell segítenünk a menedzsmentet” – vallja Nagy Gábor. 


Ahogy a multinacionális cégeknél, úgy az Eventrendnél dolgozóknak is lehetőségük van igazán nagy dolgokat megvalósítani, nemzetközi kitekintést a cseh leányvállalat és a közeljövőben megnyíló kaliforniai éttermük nyújt.  A franchise náluk nem egy adott márka vagy termék láncba szervezését, hanem a 20 év alatt összegyűlt vállalatvezetési és menedzsmenttudás átadását jelenti belső Tehetségakadémiájukon, a know how-t a vezetők saját egységük irányítása során kamatoztathatják. (Az oktatási programot a közeljövőben az alacsonyabb szinteken dolgozó kollégákra is szeretnék kiterjeszteni.) Az MLM (multi-level marketing) rendszerből vett előny az Eventrenden belüli, szőlőfürtként felépülő mini holdingokban – ahol a partnerek a saját portfoliójukat korlátlan módon bővíthetik – és ügyvezetőik egymásra épült struktúrájában nyilvánul meg.

 

A szakma nevében

Az égető munkaerőhiány az 500-600 állandó alkalmazottal, a rendezvények esetében sok alkalmi munkavállalóval dolgozó Eventrendet is sújtja, csakúgy, mint az egész iparágat visszavető reprezentációs adó. Meggyőződésük, hogy az utóbbi eltörlése esetén befolyó pótlólagos bevétel bőven kompenzálná a beszedett adó jelenlegi értékét. „Alapvetően jól menő vállalkozásként kötelességünknek tartjuk a szakmai érdekképviseletet, ezért hangoztatjuk a megfelelő fórumokon véleményünket, tapasztalataink megosztásával igyekszünk segíteni másokat” – fejtette ki Nagy Gábor, miért igyekeznek aktívan részt venni a szakmai szervezetek munkájában.

 

Stadionlátogatástól kolbásztöltésig

„Lehangoló, hogy a vendéglátóhelyeken lévő turisztikai termékek megragadtak a 90-es évek igényeinél” – magyarázta Nagy Gábor, miért gondolkodnak újfajta élményt nyújtó turisztikai programok bevezetésében. Idén tavasszal új portfólióval rukkolnak elő: a Groupama Arenában stadionlátogató, a Fakanál étteremben kolbásztöltő és pálinkablendelő programokat indítanak el, a Symbolban középkori lakomákat hirdetnek. A Városliget Caféban a tó és a jégpálya századelős hangulatát igyekeznek feleleveníteni. Nem feledkeztek meg a zenei aláfestés újrahangolásáról sem, a Fakanálban tízperces, cigányzenés minishow-kal, a Városligetben gitárszóval teremtettek autentikus hangulatot, a New York Kávéházban bárzongoristaversenyt hirdettek, óriási sikerrel és azóta is egész napos élő zongoraszó hallható.

 

Pintér Tünde írása. A cikk a Turizmus Panoráma 2016. márciusi számában jelent meg.


Megvalósuló elképzelések

"Hisszük, hogy a 21. század vendéglátása már többről szól, mint enni és inni adni vendégeinknek. Programokkal, hangulatokkal és törődéssel kell fűszereznünk vendégeink életének eseményeit. Teljessé kell varázsolnunk az étkezés és az együtt töltött idő élményét! Gazdagítanunk kell vendégeink mindennapjait és megadni számukra mindazt, amit az élet szépségeiből megadhatunk."

Nagy Gábor

Eventrend - Megvalósuló elképzelések






New York Café TripAdvisor